Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yaşadığı toplum içre kıymeti olan , kapasite, reviş ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği proseslerin tüyönetmen.

Yetişek, önceden saptanmış esaslara bakarak insanların davranışlarında belli vürutmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkiler sürecidir.

Yetişek; kişinin davranışlarındaki yaşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değaksiyonme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü kabil eğitimin bir çok teşhismı binalabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen teşhism:

“Kişinin davranışında, kendi yaşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına oranlı ) değaksiyonme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu aşinalık bakarak;

· Yetişek bir prosestir.

· Yetişek sürecinde, kişinin davranışlarının istenilen yönde değaksiyontirilmesi fakatçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değaksiyonme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Yetişek sürecinde kişinin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç ana öğesi vardır.

1. Ammaç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Yetişek fakatçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam paha ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı tüm kültürler karınin bire birdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme karınin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre bakarak değaksiyonebilir, lakin sürecin doğbeyı değaksiyonmez.

Yetişek kapsamı ve teşhismlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birbunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna değgin farklı farklı teşhismlamalarda bulunmuştur. Günümüzde ise eğitimin kabul edilen ölçünlü teşhismı şudur: Yetişek, kişinin davranışlarında kendi yaşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değaksiyonikliği meydana getirme sürecidir. Bu teşhismlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu teşhismlamanın içre eğitime değgin bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değaksiyonikliği” ve “müddetç” kabil kelimeler eğitimin esas taşlarıdır.

Yetişek, âdem karınin dirim boyu devam eden bir prosestir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere oranlı olabileceği kabil istenmedik yönde de vürutebilir. Yetişek sürecinin aksiyonletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil vürutigüzel de kabil. Kasıtlı olarak meydana getirilen eğitime formal yetişek, vürutigüzel meydana getirilen eğitime ise informal yetişek denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, yetişek merkezleri kabil mekânlarda maruz yetişek formal; kişinin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı olmayan yetişek ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki yetişek sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Yetişek Türleri
Yetişek türlerine bakarak sınıflandırıldığında formal ve informal yetişek edinmek üzere iki tür ortaya çıkar. Formal yetişek okullarda ya da kurumlarda belli bir tasar ve yetişek çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu yetişek tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende yetişek süreci idari bir ekip ve eğitmenler tarafından planlanır. İnformal yetişek ise otomatik vüruten ölçüsüz ve programsız meydana getirilen eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.

Yetişek Sistemi
Yetişek, bir mekanizma olarak ele hileındığında ise yetişek sisteminin üç ana ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, prosesler ve çıktılardır. Asıl; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, donanım, maliyet, personel kabil fiziksel unsurlardır. Müddetç; okul içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde uzmanlık, yeterlilik, yetki, sınav neticeları kabil istenilen davranış değaksiyoniklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.