SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan dü konsept. Ancak bu dü konsept mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online tuzakışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-tecim siteleri kucakin ciddi olan bu dü konsept, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü konsept da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazımızda devir devir birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını biraz henüz hevesligurur ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması kucakin yapılan çtuzakışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam gururı gerçekleştirilerek web sitelerinde gidiş geliş enseışı alışverişlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çtuzakışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da berenarı önemlidir. Hatta SEM çtuzakışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çtuzakışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çtuzakışmalardır. SEM belli bir bütçe kucakin verilen reklamları kapsarken SEO çtuzakışmaları belli anahtar kelimelerde lakırtııcı bir yükseliş elde buyurmak kucakin yapılan çtuzakışmalardır. Elkızı, bu kontralaştırmayı biraz henüz hevesligurur.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çtuzakışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise kucakerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde yapılabilmesidir. Kısaca SEO kucakin en özellikle içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi kucakin yeni bir ödeme yapılmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çtuzakışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaltarak süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çtuzakışmaları ise uzun soluklu çtuzakışmalardır. SEO çtuzakışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama konseptı arasındaki bir öbür önemli nüans da doğallıktır. SEM çtuzakışmaları ücretli reklam çtuzakışmaları evetğu kucakin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çtuzakışmalarında bu perese farklıdır. SEO çtuzakışmaları henüz saf icraatı kapsar ve sitenize henüz organik bir gidiş geliş dürüstışı katkısızlar.
Bu dü konsept, kucakerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çtuzakışmalarındaki kucakerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çtuzakışmalarında ise amaç henüz ticari evetğu kucakin kucakerikler SEO çtuzakışmalarındaki kabilinden olmayabilir.
Ancak bu buyurmak bileğildir ki SEM kucakerikleri kalitesizdir. Yalnızca dü konsept arasındaki kucakerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Hatta belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden henüz hayırlı ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine göre ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam buyurmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi yazımıza geçebilirsiniz.